وکیل طلاق توافقی با کمترین هزینه و زمان در تهران و کرج

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

عقد در کرج - طلاق در تهران

سوال: اینجانب با همسرم در کرج در سال 89 عقد کرده ایم و هم اکنون در گوهردشت سکونت داریم. بعد از چندین سال کشمکش و رفتن به مشاوره تصمیم به طلاق گرفتیم و توافق کردیم که طلاق توافقی بگیریم. اولا در تهران هم امکان پیگیری و ثبت طلاق هست؟ ثانیا چه مدارکی لازم دارد؟ ثالثا نیاز به حضور ما در مراحل دادگاه هست؟ رابعا روند دادگاه چقدر طول می کشد؟ خامسا هزینه وکیل برای طلاق توافقی کلا چقدر می شود؟

جواب: شما می توانید هم در تهران و هم در کرج دادخواست طلاق توافقی را ثبت کنید. این وابسته به نشانی ای است که در دفتر خدمات قضایی از خود اعلام می کنید. طلاق توافقی در کرج کمی طولانی تر از مراحل طلاق توافقی در دادگاه خانواده تهران می باشد. مدارک طلاق توافقی عبارت است از عقدنامه یا رونوشت آن، شناسنامه زوجین و ترجیحا کارت ملی آن ها.

طلاق توافقی توسط گروه وکلای پارسای (وکیل طلاق توافقی در کرج و تهران) در کمتر از یک هفته انجام خواهد شد.

در صورت داشتن وکیل نیازی به حضور زن و شوهر در مراحل دادگاه نیست و حتی الامکان سعی می شود جلسه مشاوره دادگاه نیز بدون حضور زوجین و توسط وکیل انجام شود.

هزینه وکیل برای هر طرف تا پایان اخذ رای از دادگاه هشتصد هزار تومان است. حدود صد و پنجاه الی صد و شصت هزار تومان هزینه دادرسی و حدود هفتاد هزار تومان هزینه مشاوره دادگاه است.

پس از اخذ رای دادگاه، زوجین 3 ماه فرصت مراجعه به محضر طلاق دارند و فرقی نمی کند که دفترخانه طلاق کجا باشد. می توان در فرض رای دادگاه خانواده تهران اخذ نمود ولی در شهر کرج در دفترخانه طلاق آن را ثبت کرد. مرحله ثبت طلاق هم در صورت تمایل زوجین توسط وکیل انجام می شود.

وکیل طلاق توافقی در کرج       09122547699 - 44033677

وکیل طلاق توافقی در تهران     09122547699 - 44033677

 

امکان استفاده از شرط تنصیف دارایی در وکالت زن در طلاق وجود دارد؟

نصف کردن دارایی بعد از ازدواج در هنگام طلاق مستند قانونی ندارد. فقط ماده 1119 قانون مدنی اجازه داده است که زوجین هر شرطی را خلاف شرع و قانون نباشد در عقد ازدواج شرط کنند. در این راستا در عقدنامه های مورد استفاده در دفاتر ازدواج که توسط اداره ثبت احوال چاپ شده است. شرط تنصیف دارایی پیش بینی شده است که اگر مردی آن را امضاء نماید بر علیه او قابلیت استناد دارد در این شرط چنین آمده است: «چنانچه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه،  تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد، زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را، بصورت بلاعوض به زوجه منتقل نماید. »

همانطور که از متن آن مشخص است، استفاده از این شرط در موردی است که مرد تقاضای طلاق کرده باشد و شامل طلاق از جانب زوجه یا طلاق توافقی نمی شود البته زوجین می توانند هر طور که مایل باشند شرط مذکور را تغییر دهند مثل این که شرط شود در هنگام طلاق از طرف هر کدام از زوجین که باشد نصف دارایی موجود زوج که پس از ازدواج تحصیل کرده است به زوجه تعلق بگیرد.

اما طلاقی که با وکالت زن در طلاق انجام می شود در قالب طلاق توافقی است و شرط تنصیف دارایی مندرج در عقدنامه ها مصداقی در آن ندارد مگر این که در وکالتنامه طلاق در این خصوص به صراحت پیش بینی شده باشد یا شرط به گونه ای باشد که مشمول طلاق توافقی نیز بشود.

امروزه رویه قضایی نسبت به طلاقی که وکالت طلاق انجام می شود کمی حساس است. خاصه این که زن بخواهد عمده مهریه را بر ذمه زوج باقی بگذارد حال شما تصور کنید شرط تنصیف اموال نیز در آن گنجانده شده باشد.

در این وبلاگ مطالب متنوعی در خصوص طلاق توافقی با همه جزئیات آن و همچنین طلاق با وکالت در طلاق ارائه شده است که پاسخگوی بیشتر سوالات حقوقی خوانندگان محترم خواهد بود.

بهترین وکیل طلاق در کرج               09122547699 - 44033677

وکیل طلاق توافقی در تهران و کرج   09122547699 - 44033677

 

وضعیت توافقات زوجین بعد از به نتیجه نرسیدن طلاق توافقی

سوال:

چندی قبل با همسرم تصمیم به طلاق توافقی گرفتیم و صورتجلسه ای هم در این خصوص تنظیم گردید و نوشته شد که مهریه را اینجانب بخشیده ام ولی پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات الکترونیک قضایی، همسرم پشیمان شد و برای ادامه مراحل طلاق در دادگاه خانواده حاضر نشد و در نهایت پرونده مختومه شد. حال با توجه به این که همسرم نوشته ای در اختیار دارد که اینجانب مهریه را بخشیده ام، می تواند از آن سوء استفاده کند و آیا امکان دادخواست مطالبه مهریه از سوی اینجانب با این شرایط وجود دارد؟

نگران نباشید مستفاد از تبصره ماده 34 قانون حمایت خانواده، در این مورد تعیین تکلیف شده است با این توضیح که توافق زوجین بر سر طلاق توافقی که منجر به ثبت طلاق نشده است از درجه اعتبار خارج است و با این وصف شما می توانید در صورت تمایل از طریق دادگاه خانواده یا اجرای ثبت مطالبه مهریه کنید.

البته شایان ذکر است که صورتجلسه ای که تنظیم کرده اید در راستای طلاق توافقی باشد نه این که رسیدی داده باشید مبنی بر گذشت و بخشش مهریه بدون این که اشاره ای به طلاق شده باشد که در این مورد هم اگر شاهد داشته باشید که در راستای طلاق توافقی چنین نوشته ای دارید بر علیه شما سندیت نخواهد داشت.

تبصره ماده 34 قانون حمایت خانواده: «هر گـاه گواهی عـدم امکان سازش صادر شده بر اساس توافق زوجین به حکم قانون از درجه اعتبار ساقط شود کلیه توافقاتی که گواهی مذکور بر مبنای آن صادر شده است ملغی می گردد. »


وکیل طلاق توافقی در کرج        09122547699 - 44033677 

پاک کردن اسم همسر از شناسنامه – بائن غیر مدخوله

یکی از دغدغه های زوجینی که در دوران عقد – به معنی عدم نزدیکی – طلاق توافقی می گیرند این است که آیا امکان پاک کردن اسم همسر از شناسنامه وجود دارد و مراحل کاری آن چیست و چه شرایطی دارد؟

جواب این است که بر طبق ماده 33 قانون ثبت احوال و همچنین دادنامه 183 مورخ 10/2/81 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، چنانچه طلاقی واقع شده باشد که زوجه غیر مدخوله باشد در المثنای شناسنامه زوجین طلاق گرفته ازدواج و طلاق قبلی ثبت نمی گردد.

در این خصوص چند نکته حائز اهمیت است:

1-      حتما زوجه باید غیر مدخوله باشد یعنی طلاق بائن غیر مدخوله باشد حال زوجه باکره باشد و یا این که باکره نباشد اما زوجین اقرار به عدم نزدیکی داشته باشند.

2-      امکان حذف اسم همسر در موارد مذکور برای هر دو نفر یعنی زن و مرد میسر است.

3-      شناسنامه جدیدی که اداره ثبت احوال صادر می کند به صورت المثنی است.

4-      بر طبق ماده 33 مذکور و مستفاد از آن، اگر طلاق بائن غیر مدخوله نباشد با ازدواج بعدی هر یک از زوجین، ازدواج و طلاق قبلی با مراجعه به اداره ثبت احوال از شناسنامه جدید حذف خواهد شد به عبارت دیگر با ازدواج دوم، ازدواج و طلاق قبلی حذف می شود.

5-      زوجینی که شرایط مذکور را دارند می بایستی با در دست داشتن دادنامه طلاق و اخذ گواهی از دفترخانه طلاق به اداره ثبت احوال مراجعه کند.

وکیل برای طلاق در تهران       09122547699 - 44033677

وکیل برای طلاق در کرج         09122547699 - 44033677

مدارک و شرایط طلاق توافقی – مراحل و شرایط طلاق توافقی

در مورد مدارک لازم برای طلاق توافقی و یا مراحل طلاق توافقی به تفضیل در این جا و دیگر وبسایت گروه وکلای پارسای http://parsaylawyers.com توضیحات کامل ارائه شده است اما به طور خلاصه:

·         طلاق نیازمند رای دادگاه است حتی اگر طلاق توافقی باشد و طلاق توافقی بدون دادگاه امکان پذیر نیست.

·         ثبت رسمی طلاق بدون رای دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) میسر نیست.

·         در طلاق توافقی اجباری برای داشتن وکیل در مراحل قانونی طلاق توافقی در دادگاه وجود ندارد.

·         امکان داشتن وکیل در تمامی مراحل حتی دفترخانه طلاق وجود دارد و طلاق توافقی بدون حضور طرفین میسر است.

·         از شرایط طلاق توافقی رضایت پدر و مادر زوجین در حال طلاق نمی باشد حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

·         ملاک دادگاه خانواده برای تعیین تکلیف مهریه، حضانت، نفقه، اجرت المثل، توافق زوجین بر سر مسائل مذکور است و همه چیز موکول به نظر آن ها است. این که مهریه بخشیده شود، ابراء شود، تمام یا قسمتی از آن پرداخت شود وابسته به توافق زن وشوهر دارد. حضانت نیز چنین است این که فرزند با چه کسی زندگی کند، نفقه بر عهده چه کسی می باشد، میزان آن چه مقدار باشد و طرف مقابل چگونه ملاقات داشته باشد مستلزم توافق زوجین است.

·         داوری دیگر بر طبق قانون از مراحل طلاق توافقی نیست ولی انجام مشاوره الزامی است. در این که با بودن وکیل نیازی به حضور زوجین در جلسه مشاوره است یا خیر بین قضات اختلاف نظر است. ولی اکثر قضات خانواده تهران به درستی پذیرفته اند که در صورت عدم تمایل موکل، صرف حضور وکیل کافی است.

·         مدت زمان طلاق توافقی با توجه به این که در کدام شهر و شعبه باشد متفاوت است. طلاق توافقی در گروه وکلای پارسای در 4 الی 5 روز کاری انجام می شود.

·         حق الوکاله طلاق توافقی برای هر کدام از زوجینی که تمایل به حضور نداشته باشند تا پایان اخذ حکم دادگاه 800 هزار تومان می باشد.

·         بعد از صدور رای طلاق توافقی زوجین 3 ماه فرصت دارند که پس از قطعیت برای اجرای صیغه طلاق به محضر طلاق مراجعه کنند.

مسایل ریز در مورد طلاق توافقی بسیار است. مشاوره حقوقی تلفنی طلاق توافقی رایگان است با ما تماس بگیرید. آنچه گفته شد اجمالی از مدارک و شرایط طلاق توافقی یا همان مراحل و شرایط طلاق توافقی است.


وکیل طلاق توافقی       09122547699 – 44033677

چگونگی اخذ طلاق از طریق وکالت حق طلاق زن

وضعیت پرونده های باز زوجین علیه یکدیگر در طلاق توافقی چگونه خواهد شد؟

ممکن است که زوجین در حال اختلاف، قبل از تصمیم به طلاق توافقی، پرونده های دیگری با موضوعات طلاق یکطرفه، مهریه، اعسار از پرداخت مهریه، حضانت، ملاقات فرزند، نفقه معوقه زن، نفقه فرزند، تمکین و ... در دادگاه خانواده مطرح کرده باشند یا ممکن است که زوجه از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه اموالی را از شوهر توقیف کرده باشد و یا این که شوهر را ممنوع الخروج کرده باشد.

توصیه می شود حتما وکیل خود را که برای طلاق توافقی انتخاب کرده اید را از این موارد با ذکر شماره پرونده مطلع کنید تا در توافقنامه طلاق توافقی در خصوص آن تعیین تکلیف گردد و مضافا بر این که حتی الامکان در رای طلاق توافقی مختومه شدن آن ها اعلام گردد.

اگر به هر دلیل در گواهی عدم امکان سازش موارد فوق منعکس نشود ولی با توجه به این که دادگاه خانواده تکلیف دارد در رای طلاق تکلیف مهریه، حضانت، نفقه، اجرت المثل را مشخص کند قطعا در این خصوص توافقات زوجین در رای انعکاس پیدا می کند. بعد از آن و البته بعد از ثبت طلاق در محضر، هر کدام از زوجین می تواند با در دست داشتن کپی برابر اصل دادنامه طلاق توافقی به انضمام گواهی ثبت طلاق، به شعبه های که پرونده های مرتبط با عقد نکاح در آن طرح شده است مراجعه کند و تقاضای مختومه شدن پرونده ها را کنند.


وکیل مجرب برای طلاق       09122547699 – 44033677

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 12 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند.
ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 20 عصر می باشد.
مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه -آیت اله کاشانی- نرسیده به مهران- پلاک 91 ساختمان مهر- طبقه 4 واحد 13

تلفن تماس:
44963487 -44033677
09122547699
09127923611

وب سایت اصلی گروه وکلای پارسای با مجموعه ای از دانستنی های حقوق خانواده:
http://parsaylawyers.com
Designed By Erfan Powered by Bayan