وکیل طلاق توافقی با کمترین هزینه و زمان در تهران و کرج

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

طلاق توافقی در خارج از کشور

با عنایت به حجم وسیع هموطنان مقیم خارج از کشور خاصه کشور های مهاجر پذیر مثل کانادا، استرالیا و ... بدیهی است که دعاوی خانوادگی هم بین زن و شوهرهای ایرانی در خارج از کشور اجتناب ناپذیر و مبتلا به است. خیلی از این عزیزان یا در ایران ازدواج رسمی کرده و به خارج مهاجرت کردند و یا این که در همان کشور محل اقامت عقد ایرانی انجام داده اند. در هر صورت اینگونه زوجین اگر بخواهند طلاق توافقی بگیرند تکلیف چیست؟

قبل از ورود به جواب این را بدانیم که مقررات مربوط به طلاق و نکاح حتی برای ایرانیان مقیم خارج نیز می بایستی اجرا شود به عبارت دیگر اگر زوجین ایرانی عقد ازدواج رسمی انجام دهند، اگر بخواهند حتی خارج از کشور از هم جدا بشوند و طلاق رسمی بگیرند ناگزیر باید قانون ایران رعایت شود. با این توضیح رای طلاق دادگاه های خارجی برای دادگاه های ایران قابل قبول نیست مگر این که رای طلاق را بر طبق قانون ایران صادر شده باشد و لذا از نظر مقررات و مراجع قانونی ایران، زوجین مذکور هنوز زن و شوهر می باشند و حقوق و تکالیفی دارند.

اما در جواب بالا باید گفت که ماده 15 قانون حمایت خانواده مصوب 91 و تبصره آن مقرر کرده است: «هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیتدار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع در ایران اجراء نمی ‌ شود مگر آنکه دادگاه صلاحیتدار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر کند.

تبصره ـ ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور در کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران به درخواست کتبی زوجین یا زوج با ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیـتدار که با پیشنهـاد وزارت امور خارجه و تصویب رئیس قوه قضائیه به کنسولگری‌ها معرفی می‌شوند امکان‌پذیر است. ثبت طلاق رجعی منوط به انقضای عده است. در طلاق بائن نیز زوجه می ‌ تواند طلاق خود را با درخواست کتبی و ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیتدار فوق در کنسولگری ثبت نماید. در مواردی که طلاق به درخواست زوج ثبت می ‌ گردد، زوجه می ‌ تواند با رعایت این قانون برای مطالبه حقوق قانونی خود به دادگاههای ایران مراجعه نماید. »

ولی تجربه گروه وکلای پارسای نشان می دهد که بهترین کار این است که زوجین یا هر کدام از آن ها که مقیم خارج از کشور می باشند برای یکی از آشنایان یا اقوام خود وکالت در طلاق ارسال کنند تا از طریق وکالتنامه طلاق و با مراجعه به وکیل، رای طلاق توافقی از دادگاه خانواده اخذ شود و طلاق ثبت رسمی در محضر شود.

وکلای گروه پارسای سالهاست که به صورت حرفه ای و مستمر در زمینه دعاوی خانوادگی و به ویژه خدمات برای هموطنان خارج از کشور فعالیت دارند. توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر به سایت اصلی ما به نشانی http://parsaylawyers.com مراجعه کنید یا با تلفن های زیر تماس حاصل کنید.

عزیزان خارج از کشور می توانند مستقیما با گرفتن مشخصات یکی از وکلای دفتر برای ما وکالت در طلاق در یکی از کنسولگری های ایران در خارج از کشور تنظیم کنند و با پست ارسال کنند تا پیگیر مطالبات حقوقی یا ثبت طلاق ایشان باشیم.

وکیل طلاق برای ایرانیان مقیم خارج      09122547699 – 09127923611 – 44963487 – 44033677

 

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 12 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند.
ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 20 عصر می باشد.
مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه -آیت اله کاشانی- نرسیده به مهران- پلاک 91 ساختمان مهر- طبقه 4 واحد 13

تلفن تماس:
44963487 -44033677
09122547699
09127923611

وب سایت اصلی گروه وکلای پارسای با مجموعه ای از دانستنی های حقوق خانواده:
http://parsaylawyers.com
Designed By Erfan Powered by Bayan