وکیل طلاق توافقی با کمترین هزینه و زمان در تهران و کرج

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

طلاق توافقی با مهریه – طلاق توافقی با بچه

از آنجا که گروه وکلای پارسای در عرصه پرونده های مرتبط با خانواده خاصه طلاق در تهران و حومه به شهرتی دست یافته است و سالهاست که پرونده های کثیری در این خصوص داشته است و با توجه به مشاوره حقوقی های فراوان، بسیار سوال می شود که طلاق توافقی با مهریه امکان پذیر است؟ طلاق توافقی با بچه چگونه است؟

در جواب باید گفت که در طلاق توافقی همه چیز بستگی به توافق زن و شوهر متقاضی طلاق دارد و آن ها هستند که توافق های خود را به دادگاه اعلام می کنند. طلاق توافقی بدون مهریه یا طلاق توافقی با مهریه هر دو امکان پذیر است مهم این است که زوجین چه توافقی بر سر مهریه کرده باشند. در خصوص امکان رجوع زن بعد از طلاق به مطلب آبی رنگ مراجعه کنید.

حضانت فرزند در طلاق توافقی هم کاملا به شرایط و توافق زوجین وابسته است. پیش فرض قانون گذار این است که فرزند چه دختر و چه پسر تا پایان 7 سالگی با مادر و بعد از آن حضانت دختر تا 9 سالگی و پسر تا 15 سالگی با پدر است اما بسیار شایع است که زوجین در هنگام توافقنامه طلاق توافقی بر خلاف آن توافق می کنند حتی می توان نوشت که حضانت دائم با پدر یا مادر باشد که در این راستا چنین نوشته می شود که حضانت تا سن رشد با پدر یا مادر است.

شایان ذکر است که بعد از 9 سال و 15 سال مذکور انتخاب این که فرزند با پدر زندگی کند یا مادر با خود فرزند است.


وکیل پایه یک برای طلاق    09122547699 - 44033677

قوانین طلاق توافقی با توضیحات وکیل طلاق توافقی در تهران

به صورت کلی قوانین مرتبط با طلاق و از جمله آن ها طلاق توافقی در قانون مدنی ایران بخش خانواده و همچنین قانون حمایت خانواده مصوب 1391 و آیین نامه آن مصوب 93 توسط قانون گذار تدوین شده است. (قوانین طلاق توافقی)

طلاق توافقی از نظر حقوقی نوع خاصی از طلاق نیست و در تقسیمات انواع طلاق جایی ندارد و در عمل و در رویه قضایی به طلاقی اطلاق می شود که زوجین هر دو تمایل به جدایی داشته باشند و در خصوص مسایل مالی (مهریه، نفقه، اجرت المثل) و غیر مالی (حضانت، ملاقات فرزند) با هم اختلافی نداشته باشند و هر دو یا توسط وکیلشان از دادگاه تقاضای طلاق شود.

در طلاق توافقی منعی وجود ندارد که به صورت رجعی باشد یا بائن. اما آنچه در حال حاضر رواج دارد این است که طلاق توافقی به صورت طلاق خلع که از انواع طلاق بائن است انجام می شود. به زبان ساده تر در طلاق توافقی زن بخشی از مهریه یا مالی دیگر را و لو اندک در قبال طلاق می بخشد که به آن طلاق خلع گفته می شود. در طلاق خلع در ایام عده مرد حق رجوع ندارد مگر این که زوجه ای که دوشیزه یا یائسه نیست در ایام عده به آنچه بذل کرده رجوع کند که در آن صورت، طلاق تبدیل به رجعی خواهد شد و مرد نیز می تواند به زوجه رجوع کند.

اما مرور گذرا کنیم به مقررات مرتبط با طلاق توافقی یا همان قوانین طلاق توافقی در ایران:

1-      طلاق توافقی هم طلاق از جانب زوج یا طلاق از جانب زوجه در صلاحیت دادگاه خانواده است.

2-      دادگاه خانواده در طلاق توافقی صالح به رسیدگی است که محل سکونت زوجه آنجا باشد.

3-      درخواست طلاق توافقی می بایستی در قالب دادخواست باشد و از طریق دفتر خدمالت الکترونیک قضایی پس از پرداخت هزینه دادرسی ثبت گردد.

4-      مثل هر پرونده دیگری امکان بودن وکیل دادگستری بجای موکل در تمامی مراحل طلاق توافقی بدون حضور موکل وجود دارد.

5-      در سال 1391 مشاوره برای طلاق توافقی الزامی شده است و از آن طرف داوری حذف شده است. مشاور دادگاه می کوشد که به جهت رفع اختلافات و صلح سازش زن و شوهر اقدامی کند. در این که با بودن وکیل لازم است زن و شوهر به مشاوره دادگاه به شخصه حضور یابند، دادگاه ها رویه یکسانی ندارند اما غالبا می پذیرند که اگر موکل تمایل به حضور نداشته باشد مشاوره از طریق وکیل انجام شود.

6-      رای دادگاه در مورد طلاق توافقی در قالب گواهی صادر می شود که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود. گواهی مذکور 3 ماه از زمان قطعیت اعتبار دارد که زوجین یا وکلای آن ها به جهت ثبت طلاق به محضر طلاق مراجعه کنند.

7-      برای زوجه ای که دوشیزه یا یائسه نیست، اخذ گواهی بارداری الزامی است رویه دادگاه ها در این خصوص متفاوت است. بعضی از شعب اظهار می کنند جواب آزمایش باید در جریان رسیدگی به دادگاه ارائه شود و بعضی دیگر صرف دادن جواب آزمایش – اخذ شده در هر آزمایشگاهی – را به محضر طلاق کافی می دانند.

8-      اگر زوجه اظهار کند که دوشیزه است در این جا هم رویه دادگاه ها متفاوت است. عمده دادگاه ها زوجه را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کنند و بعضی دادگاه ها هم صرف اقرار زوجه و قبول زوج مبنی بر عدم نزدیکی را کافی می دانند.


وکیل برای طلاق توافقی     09122547699 – 44033677 

وکیل برای طلاق توافقی (وکیل طلاق توافقی)

استفاده از وکیل برای طلاق توافقی به جای زوجین اجباری نیست و کاملا بستگی به تمایل زوجین دارد چه این که هر دوی آن ها بخواهند برای طلاق توافقی از وکیل استفاده کنند یا یکی از ایشان. تنها مورد اجباری انتخاب وکیل دادگستری در مورد وکالت در طلاق است.

اما بودن وکیل مجرب به جای موکل اولا موجب خواهد شد که پروسه طلاق توافقی بدون حضور طرفین انجام شود حتی شرکت در جلسه مشاوره طلاق توافقی نیز توسط وکیل انجام می شود ثانیا بودن وکیل در طلاق توافقی در کیفیت زمان اخذ رای طلاق توافقی بسیار تاثیرگذار است هم اکنون فرآیند طلاق توافقی در کمتر از یک هفته از صفر تا صد توسط وکیل خانم و آقای متخصص طلاق در شهر تهران انجام می شود.

ثالثا پر واضح است که استفاده از وکیل پایه یک دادگستری برای طلاق موجب خواهد شد که حقوق و منافع موکل که آشنایی با مباحث حقوقی ندارد بیشتر حفظ شود. رابعا دوران جدایی و طلاق معمولا آبستن جر و بحث و کشمکش است و چه بسا که زوجین در شرف طلاق تمایل به دیدار و رو به رو شدن با یکدیگر را نداشته باشند که در این راستا وکیل به جای موکل مراحل طلاق توافقی را انجام خواهد داد. شایان ذکر است که ثبت طلاق در محضر هم بعد از صدور رای طلاق توافقی می تواند توسط وکیل انجام شود یعنی حتی از ابتدا تا انتها و ثبت رسمی طلاق در دفترخانه هم تماما می تواند توسط وکیل انجام شود. خامسا زوجینی که مشغول به کار می باشند با بودن وکیل نیاز به مرخصی گرفتن و یا تعطیلی کار خود نمی باشند.

حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی 800 هزار تومان که انتهای گواهی عدم امکان سازش می باشد. هزینه دادرسی برای طلاق توافقی با احتساب تعرفه دفاتر خدمات قضایی حدود 150 هزار تومان است. هزینه مشاوره نیز حدود 70 الی 80 هزار تومان است.

مشاوره حقوقی برای طلاق توافقی به صورت تلفنی در گروه وکلای پارسای رایگان است.

 شرایط طلاق توافقی کاملا وابسته به توافق زوجین است اولا نیاز قانونی به اجازه والدین نیست حتی اگر برای زوجه دوشیزه باشد اگرچه عرف و ادب، ضرورت مشاوره با صاحبان تجربه را ایجاب می کند که قبل از هر اقدامی خاصه طلاق از مشورت بزرگان بهره ببریم. ثانیا توافق های مالی و غیر مالی در خصوص طلاق توافقی مثل مهریه، حضانت و ... وابسته به توافق زوجین است (نمونه صورتجلسه طلاق توافقی). ثالثا لزومی ندارد در همان شهری که عقد نکاح ثبت شده است طلاق نیز آنجا انجام شود.

در این وبلاگ اطلاعات کامل در خصوص مراحل انجام طلاق توافقی، طلاق بدون وکیل، طلاق با وکیل با وکالت حق طلاق و ... در اختیار خوانندگان محترم قرار گرفته است.


وکیل طلاق توافقی در تهران و کرج    09122547699 – 44033677 

طلاق توافقی بدون حضور زوجین – طلاق توافقی با وکیل

بر طبق قانون اساسی هر شخصی حق دارد که در هر پرونده قضایی وکیل داشته باشد و دفاع از حقوق خود را به او واگذار نماید از طرفی می دانیم که برای ثبت رسمی هر نوع طلاقی در دفتر طلاق نیازمند رای دادگاه خانواده هستیم و تفاوتی نمی کند که رای طلاق یک طرفه باشد یا طلاق توافقی باشد به عبارت دیگر امکان ثبت طلاق توافقی بدون دادگاه و اخذ حکم میسر نمی باشد البته بر طبق شرایطی استثنایی در خصوص ایرانیان مقیم خارج است که از این بحث خارج است.  با توجه مطالب گفته شده زوجین می توانند برای طی مراحل طلاق توافقی از وکیل به جای خود استفاده کنند این نکته را باید توجه داشت که طلاق توافقی بدون وکیل امکان پذیر است و اجباری نیست.

اما در طلاق توافقی با وکیل دیگر نیازی به حضور زوجین نیست لذا در مقام پرسش به این سوال که طلاق توافقی بدون حضور طرفین با توجه به شرایط طلاق توافقی جدید امکان پذیر است؟

 باید گفت که از سال 1391 و با تصویب قانون حمایت خانواده که مشاوره را برای طلاق توافقی اجباری کرده است بعضی از دادگاه های خانواده در این خصوص تاکید دارند که زوجین یا یکی از آن ها برای مشاوره حضور داشته باشند ولی هم اکنون اکثر قضات تهران بر این باورند که با بودن وکیل و در صورت عدم تمایل زوجین، مشاوره دادگاه توسط وکیل هم انجام می شود.

از این رو مراحل انجام طلاق توافقی بدون حضور زوجین در گروه وکلای پارسای انجام می شود مرحله ثبت طلاق در دفترخانه رسمی طلاق نیز در صورت تمایل زوجین توسط وکیل انجام می شود شایان ذکر است که پس از صدور رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود، زوجین 90 روز (سه ماه) فرصت دارند که به جهت ثبت طلاق به دفترخانه مراجعه کنند.

برای کسانی که مشغله کاری دارند یا تمایل به حضور در دادگاه و طی مراحل را ندارند و یا این که ترجیح می دهند به جهت افزایش نیافتن کشمکش و جر و بحث با طرف مقابل در دادگاه حضور نیابند، داشتن وکیل طلاق توافقی بهترین راه حل است گذشته از این که در پرونده طلاق توافقی که مسلما زوجین توافق های نسبت به مورد امور مالی و غیر مالی دارند پر است از نکات حقوقی که عقل و احتیاط ایجاب می کند از وجود وکیل متخصص برای جلوگیری از تضییع حقوقتان استفاده کنید.

در گروه وکلای پارسای به هیچ عنوان نگران حق الوکاله های گزاف و دور از ذهن نباشید. توصیه می شود که مطلب هزینه های طلاق توافقی را مطالعه کنید.


وکیل برای طلاق توافقی     09122547699 – 44033677

مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است.

دادن حق طلاق به زن به چه معناست؟

"حق طلاق" بی شک تعبیری که در یک دهه اخیر هم رواج فراوان یافته و از آن بسیار شنیده می شود و تمایل به داشتن آن هم نسبت به گذشته فزونی یافته است. گذشته از علل جامعه شناختی و روان شناختی آن، صرفا از نقطه نظر حقوقی توضیحاتی در این خصوص داده می شود:

1-      تعبیر درست حقوقی از حق طلاق، وکالت در طلاق است به این معنی که شوهر به همسرش وکالت می دهد که بتواند از جانب او وکیل انتخاب کرده و حدود اختیارات او را تعیین کرده تا بدون حضور شوهر (موکل) زوجه را طلاق دهد.

2-      لزومی ندارد وکالت طلاق حتما به زوجه داده شود مرد می تواند وکالت پیش گفته را به شخص دیگری نیز واگذار نماید. فرض کنید که مردی مقیم کشور کانادا است و همسر او در ایران است و زوجین توافق بر جدایی و طلاق توافقی کرده اند در این حالت شوهر به سفارت ایران مراجعه می کند - البته با توجه به قطع روابط سیاسی دو کشور، سفارت عمان دفتر حافظ منافع ایران در کانادا می باشد - و وکالت در طلاق را به عنوان مثال به پدرش در ایران واگذار می نماید و از طریق پست وکالتنامه تنظیم شده در سفارت را برای پدر ارسال می کند. در ادامه با دریافت وکالت، پدر شوهر، می بایستی به نزد وکیل دادگستری مراجعه کرده و با وکالت خود از جانب پسرش به وکیل وکالت برای طلاق بدهد.

3-      کامل و جامع بودن وکالت در طلاق زن بسیار اهمیت دارد به همین علت قبل از اخذ وکالت یا اعطای آن توصیه به زوجین می شود که در این خصوص با وکیل خانواده متخصص و مجرب مشاوره حقوقی کنید.

4-      اعطای وکالت از سوی شوهر به زن، به این معنا نیست که دیگر شوهر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد و در واقع حق طلاق از او ساقط شده است این تصور اشتباهی است شوهر علی رغم اعطای وکالت به همسر همچنان اختیار دارد که در راستای طلاق همسر از طریق دادگاه اقدام نماید.

5-      اعطای حق طلاق به زن به منزله بی نیازی از مراجعه به دادگاه نمی باشد.

6-      زوج می تواند وکالت در طلاق را هنگام ازدواج و به صورت شرط ضمن عقد مندرج در سند ازدواج به زوجه اعطا کند همچنین می تواند بعد از آن از طریق دفتر اسناد رسمی وکالت را تنظیم و به زن واگذار نماید.

7-      این که وکالت در طلاق بلاعزل باشد یا نه در اختیار شوهر است مگر این که در ضمن عقد نکاح یا قرارداد دیگری این وکالت داده شده باشد که تا زمانی که آن قرارداد پا بر جاست امکان عزل وکیل وجود ندارد.

8-      برای طلاق از طریق وکالت در طلاق توصیه می شود مطلب مرتبط را مطالعه نمایید.


وکیل مجرب طلاق   09122547699 – 44033677

طلاق توافقی در دوران بارداری – طلاق توافقی زن باردار

"طلاق در دوران بارداری" حتی شنیدن آن هم هر کسی را آزرده می کند ... واقعا گناه فرزندی که هنوز پا به عرصه زندگی نگذاشته است و مادرش دوران طلاق و پر تنش جدایی را تحمل می کند چیست؟ بگذریم ...

ولی صرفا از نقطه نظر حقوقی امکان طلاق زن باردار وجود دارد و فرقی نمی کند که طلاق یک طرفه باشد یا طلاق توافقی.

ممکن است سوال مفروض عده ای باشد که چرا در طلاق توافقی زنی که دوشیزه یا یائسه نباشد می بایستی گواهی عدم بارداری ارائه کند؟ جواب این است که ملاک، اخذ گواهی مبنی بر باردار بودن یا نبودن است و نه این که اگر زوجه باردار نباشد طلاق ثبت می شود. در واقع گواهی مذکور اخذ می شود تا مشخص شود که هنگام طلاق آیا زن باردار بوده است یا خیر و باردار بودن زن در طلاق توافقی مانع ثبت طلاق نیست.

ماده 1140 قانون مدنی: «طلاق زن در مدت عادت زنانگی یا در حال نفاس صحیح نیست مگر اینکه زن حامل باشد یا طلاق قبل از نزدیکی با زن واقع شود یا شوهر غائب باشد بطوری که اطلاع از عادت زنانگی بودن زن نتواند حاصل کند.»

ماده 1153 قانون مدنی: «عده طلاق و فسخ نکاح و بذل مدت و انقضاء آن در مورد زن حامله تا وضع حمل است.»

ماده 1154 قانون مدنی: «عده وفات چه در دائم و چه در منقطع در هر حال چهار ماه و ده روز است مگر اینکه زن حامل باشد که در این صورت عده وفات تا موقع وضع حمل است مشروط بر اینکه فاصله بین فوت شوهر و وضع حمل از چهار ماه و ده روز بیشتر باشد و الا مدت عده همان چهار ماه و ده روز خواهد بود.»

وکیل برای طلاق توافقی       09122547699 - 44033677

طلاق توافقی بائن است یا رجعی؟

آنچه امروزه در دادگاه ها به عنوان طلاق توافقی رواج یافته است و در قانون جدید حمایت خانواده نیز به آن اشاره شده است، طلاق خلع است به این صورت که زن تمام یا قسمتی از از مهریه یا هر مال دیگری را و لو اندک در قبال طلاق بذل می کند و شوهر (زوج) قبول می کند که معمولا در مراحل طلاق توافقی با وکیل این اختیار در غیاب زوجین به وکیل واگذار می شود. بنابراین در آراء صادره (گواهی عدم امکان سازش) نوع طلاق خلع است و بدیهی است طلاق خلع از انواع طلاق بائن محسوب می شود.

طلاق به طور کلی بر دو قسم است یا رجعی است و یا بائن. به این معنی که یا مرد (شوهر) می تواند در ایام عده به زن رجوع نماید یا نمی تواند. طلاق بائن خود انواعی دارد که در ماده 1145 قانون مدنی به آن اشاره شده است که یکی از آن ها طلاق خلع است.

ماده 1145 قانون مدنی: « در موارد ذیل طلاق بائن است: 1 - طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.  2 - طلاق یائسه. 3 - طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع بعوض نکرده باشد.  4 - سومین طلاق که بعد از سه وصلت متوالی بعمل آید اعم از این که وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید. »

بنابراین در طلاق خلع که طلاق بائن است امکان رجوع برای زوج فراهم نیست. ( ماده 1144 قانون مدنی)

نکته ای که باید توجه کرد این که در طلاق خلع زوجه می تواند در ایام عده به آنچه بذل کرده مراجعه کند در مقابل شوهر نیز حق رجوع پیدا کرده و می تواند به زوجیت و به زن رجوع کند.

نکته دیگر این که در طلاق خلعی که زوجه (دوشیزه / باکره) باشد و یا این که در سن یائسگی باشد امکان رجوع زوجه به آنچه بذل کرده در ایام عده ممکن نیست پس امکان رجوع مرد نیز میسر نمی باشد.

ملاک دادگاه برای سن یائسگی در زنان 50 قمری است و نه 50 سال شمسی.


وکیل برای طلاق         09122547699 - 44033677

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 12 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند.
ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 20 عصر می باشد.
مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه -آیت اله کاشانی- نرسیده به مهران- پلاک 91 ساختمان مهر- طبقه 4 واحد 13

تلفن تماس:
44963487 -44033677
09122547699
09127923611

وب سایت اصلی گروه وکلای پارسای با مجموعه ای از دانستنی های حقوق خانواده:
http://parsaylawyers.com
Designed By Erfan Powered by Bayan