وکیل طلاق توافقی با کمترین هزینه و زمان در تهران و کرج

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

طلاق توافقی بدون وکیل و مراحل آن

 1-      در طلاق توافقی زوجین الزام قانونی برای استفاده از وکیل ندارند و می توانند بدون حضور وکیل مراحل طلاق توافقی را انجام دهند. اما وکالت به وکیل به جهت طلاق توافقی مزایایی برای موکل و حتی طرف مقابل دارد. اول این که چون نیاز به حضور ایشان نیست لطمه شغلی و یا حیثیتی - که احیانا ممکن است برای بعضی از افراد در اثر حضور در دادگاه خانواده متحمل باشد – به موکل وارد نمی آید ثانیا اضطراب، تنش و جر و بحث زوجین در شرف طلاق کاهش می یابد ثانیا داشتن وکیل در کیفیت کار و حفظ حقوق موکل و مدت زمان انجام طلاق توافقی کاملا تاثیر گذار است. در عین حال داشتن وکیل امری صد در صد اختیاری است.

2-      برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟ زوجین متقاضی جدایی از طریق طلاق توافقی در صورت نداشتن وکیل، باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی همراه با شناسنامه، عقدنامه و کارت ملی (مدارک برای طلاق توافقی) مراجعه کنند و درخواست طلاق توافقی را ثبت و امضاء کنند. پس از ارجاع درخواست به شعبه دادگاه، زوجین می بایستی به شعبه مربوطه مراجعه کنند تا پس از انجام مشاوره دادگاه که اجباری است نزد قاضی حاضر شده و صورتجلسه دادگاه را امضاء نمایند. زوجین هر توافقی که با هم در مورد طلاق توافقی داشته باشند به دادگاه اعلام می کنند. آنچه گفته شد رویه فعلی شهر تهران است. در بسیاری از شهرهای ایران زوجین قبل از ثبت دادخواست و یا حتی بعد از آن بایستی در مراکز مشاوره حضور یابند.

3-      پس از صدور رای طلاق توافقی و اخذ قطعیت، زوجین 3 ماه مهلت برای مراجعه به دفتر طلاق و ثبت رسمی دارند.

در دادگاه های تهران زوجه ای که دوشیزه باشد معرفی به پزشکی قانونی می شود. اگر زوجه دوشیزه نباشد و یائسه نیز نشده باشد اخذ گواهی بارداری یا عدم آن به جهت ثبت طلاق الزامی است.

مهریه، حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها، نفقه زوجه و اجرت المثل، جهیزیه همگی وابسته به توافق زوجین است و رای دادگاه بر این اساس صادر می شود.

در هیچ یک از مراحل طلاق توافقی چه با وکیل و چه بدون آن الزام قانونی برای حضور یا اجازه والدین زوجین نیست حتی اگر زوجه دوشیزه باشد.

مشاوره تلفنی طلاق توافقی برای تهران و کرج رایگان است لذا اگر سوالاتی در این خصوص داشتید با ما تماس بگیرید.

وکیل طلاق توافقی             44963487 – 09122547699 – 09127923611 - 44033677

 

نمونه دادخواست طلاق توافقی با وکالت زوجه

همانطور که به دفعات بیان شده است در مواردی که زوجه وکالت در طلاق (وکالتنامه حق طلاق) از شوهر دارد برای اعمال آن و انجام مراحل طلاق ناگزیر به گرفتن وکیل دادگستری بر طبق وکالتنامه خود از شوهر دارد که در این صورت وکیل دادگستری انتخابی، وکیل مع الواسطه شوهر می گردد که دیگر نیازی به حضور زوج نخواهد بود. حدود اختیارات وکیل دادگستری همان است که در وکالتنامه حق طلاق زوجه نوشته شده است.

نحوه تنظیم وکالت مع الواسطه برای وکلای جوان این است که در ستون موکل وکالتنامه خود نام زوج را درج می کنند و در ادامه می نویسند که با وکالت زوجه خانم ... بر طبق وکالتنامه رسمی شماره ... مورخ ... دفتر خانه ....

نحوه تنظیم دادخواست وکالت طلاق زوجه نیز چنین است که وکیل دادگستری وکیل مع الواسطه زوج است و زوجه یا شخصا باید امضاء کند یا وکیل داشته باشد. بدیهی است که یک وکیل نمی تواند همزمان وکیل زن و شوهر با هم باشد.

نمونه دادخواست طلاق توافقی با وکالت مع الواسطه

دادخواست + وکالت در طلاق

خواهان

خانم/ آقای ...

خوانده

خانم/ آقای ...

وکیل

خانم/ آقای ...

خواسته

طلاق توافقی

دلایل و منضمات

1.کپی مصدق عقد نامه  2.کپی مصدق شناسنامه زوجه 3.کپی مصدق کارت ملی زوجه 4. کپی مصدق وکالتنامه رسمی 5. وکالتنامه وکیل

 

ریاست محترم دادگاه های خانواده تهران


با سلام احتراما به استحضار می رساند که زوج بر طبق وکالتنامه رسمی به شماره ... مورخ ... دفترخانه ... تهران به زوجه وکالت در طلاق با حق قبول بذل داده است. در این راستا زوجه به اینجانب .... وکیل دادگستری با حدود اختیارات مندرج در وکالت نامه از جانب زوج، وکالت برای طلاق توافقی داده است. لذا از محضر محترمتان صدور گواهی عدم امکان سازش (طلاق توافقی) مورد استدعاست.


 

امضاء زوجه یا وکیل او                      امضاء وکیل مع الواسطه زوج


وکیل طلاق توافقی      09122547699 – 44033677


مدارک لازم برای طلاق توافقی

اول از هر چیز باید دانست که ثبت هر نوع طلاقی نیازمند رای دادگاه است حتی اگر طلاق توافقی باشد و در این راستا دفاتر رسمی طلاق بدون رای قطعی دادگاه نمی توانند به صرف مراجعه زوجین طلاق را ثبت کنند. اما قبل از مدارک لازم برای طلاق توافقی، نیاز به مقدماتی است و آن این که زوجین در مورد جدایی و امور مالی و غیر مالی مرتبط با ازدواج، توافق داشته باشند اگر اختلافی وجود نداشته باشد مدارک لازم برای طلاق توافقی عبارت است از:

1-      اصل عقد نامه زوجین یا رونوشت عقدنامه که یکی از زوجین از دفتر خانه ای که ازدواج در آن جا ثبت شده است دریافت کرده باشند.

2-      شناسنامه زوجین

3-      کارت ملی زوجین الزامی نیست ولی وجود شماره ملی الزامی است.

4-      گواهی عدم بارداری برای طلاق یا همان نتیجه تست بارداری که پس از صدور رای دادگاه می بایستی از یکی از آزمایشگاه ها اخذ شود و به دفتر خانه طلاق داده شود مگر این که زوجه دوشیزه یا یائسه (بالای 50 سال) باشد که نیازی به گواهی مذکور نیست. بعضی از شعب دادگاه در تهران تکلیف می کنند که زوجه از آزمایشگاه مستقر در دادگاه می بایستی گواهی عدم بارداری اخذ نماید. باردار بودن مانع از ثبت طلاق نیست.

5-      گواهی بکارت در خصوص دوشیزگان که از پزشکی قانونی اخذ می شود بدین صورت که دادگاه خانواده تهران زوجه ای را که مدعی بکارت است را به جهت معاینه و تاییدیه به پزشکی قانونی معرفی می کنند.

6-      در طلاق توافقی حتی اگر زوجه دوشیزه باشد نیاز به اجازه پدر او نیست.

7-      در موردی که مرد به کسی وکالت در طلاق داده است که البته مرسوم است به زن وکالت در طلاق می دهند، اصل وکالتنامه نیز برای ثبت دادخواست طلاق توافقی و ارائه پرونده و مراحل گرفتن رای طلاق توافقی مورد نیاز است. در موردی که زن وکالت در طلاق از مرد دارد طی مراحل طلاق توافقی با وکیل دادگستری الزامی است.

8-      مدارک لازم برای طلاق توافقی در زمان عقد با غیر آن تفاوتی نمی کند و همان است که گفته شد.

9-      بهتر است زوجه یک قطعه عکس 4×3 همراه داشته باشد خصوصا برای معرفی به پزشکی قانونی.

 در صورت بودن وکیل، همه مراحل بدون حضور زوجین انجام می گردد. اگر بعضی از مدارک یا شرایط لازم برای طلاق توافقی را ندارید با ما مشاوره کنید. طلاق توافقی اولین و بهترین راه حل برای برون رفت اختلافات زناشویی نیست.

وکیل برای طلاق توافقی      09122547699 – 44033677


مشاوره حقوقی طلاق توافقی، وکیل طلاق

مشاوره حقوقی طلاق توافقی در گروه وکلای پارسای به صورت تلفنی رایگان است اگر سوالی در خصوص مراحل و شرایط طلاق توافقی داشتید و یا اگر وکالت در طلاق و یا به تعبیر عامیانه تر وکالت حق طلاق زن دارید و تمایل به دانستن مراحل طلاق از طریق وکالت حق طلاق می باشید می توانید با ما تماس بگیرید.

تجربه نشان می دهد که بهتر است قبل از تصمیم قطعی برای طلاق توافقی، با کمک از صاحبان تجربه و یا مشاوره خانواده در صدد حل مشکلات بر آید. این جمله را به دفعات مختلف گفته ایم که طلاق اولین راه حل برون رفت مشکلات زناشویی نیست.

به هر حال طی مراحل طلاق توافقی با وکیل، بدون نیاز به حضور زوجین است و در ظرف 3 الی 4 روز کاری در شهر تهران انجام خواهد شد.

اگر بعد از تصمیم قطعی تمایل به جدایی از طریق طلاق توافقی داشتید و می خواهید که بدانید مراحل طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است نیز می توانید با ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد. مشاوره حقوقی طلاق توافقی همانطور که گفته شد بدون هزینه است. البته در این وبلاگ مطالب مختلفی مرتبط با طلاق توافقی نوشته شده و در اختیار هموطنان قرار داده شده است که با مطالعه آن ها هر آنچه در خصوص طلاق توافقی نیاز داشته باشید بر طرف می گردد.

توجه داشته باشید که کسانی که وکالت در طلاق (حق طلاق) نیز دارند اعمال آن از طریق طلاق توافقی می باشد و در واقع در این جا داشتن وکیل اجباری است. با توجه به این که سوال می کنند که مراحل طلاق با وکالتنامه حق طلاق چگونه است؟ باید گفت که وکالت در طلاق بدین معنی است که مثلا زنی که وکالت نامه طلاق دارد بدون حضور شوهر و با توجه به وکالتی که دارد برای او وکیل بگیرد بدیهی است که وکیل انتخابی او بدون نیاز به حضور شوهر (موکل) بر طبق اختیارات وکالت نامه طلاق مراحل را تا اخذ گواهی عدم امکان سازش انجام خواهد داد.

هزینه های وکالت (حق الوکاله طلاق توافقی) با توجه به کثرت پرونده ها و آشنایی با این نوع دعاوی در گروه وکلای پارسای بسیار استثنایی است که پس از مقایسه برای اطلاع از آن می توانید با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس : 09122547699 - 44033677

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 12 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند.
ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 20 عصر می باشد.
مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه -آیت اله کاشانی- نرسیده به مهران- پلاک 91 ساختمان مهر- طبقه 4 واحد 13

تلفن تماس:
44963487 -44033677
09122547699
09127923611

وب سایت اصلی گروه وکلای پارسای با مجموعه ای از دانستنی های حقوق خانواده:
http://parsaylawyers.com
Designed By Erfan Powered by Bayan