وکیل طلاق توافقی با کمترین هزینه و زمان در تهران و کرج

وکیل پایه یک دادگستری - وکیل برای طلاق توافقی

طلاق توافقی در خارج از کشور

با عنایت به حجم وسیع هموطنان مقیم خارج از کشور خاصه کشور های مهاجر پذیر مثل کانادا، استرالیا و ... بدیهی است که دعاوی خانوادگی هم بین زن و شوهرهای ایرانی در خارج از کشور اجتناب ناپذیر و مبتلا به است. خیلی از این عزیزان یا در ایران ازدواج رسمی کرده و به خارج مهاجرت کردند و یا این که در همان کشور محل اقامت عقد ایرانی انجام داده اند. در هر صورت اینگونه زوجین اگر بخواهند طلاق توافقی بگیرند تکلیف چیست؟

قبل از ورود به جواب این را بدانیم که مقررات مربوط به طلاق و نکاح حتی برای ایرانیان مقیم خارج نیز می بایستی اجرا شود به عبارت دیگر اگر زوجین ایرانی عقد ازدواج رسمی انجام دهند، اگر بخواهند حتی خارج از کشور از هم جدا بشوند و طلاق رسمی بگیرند ناگزیر باید قانون ایران رعایت شود. با این توضیح رای طلاق دادگاه های خارجی برای دادگاه های ایران قابل قبول نیست مگر این که رای طلاق را بر طبق قانون ایران صادر شده باشد و لذا از نظر مقررات و مراجع قانونی ایران، زوجین مذکور هنوز زن و شوهر می باشند و حقوق و تکالیفی دارند.

اما در جواب بالا باید گفت که ماده 15 قانون حمایت خانواده مصوب 91 و تبصره آن مقرر کرده است: «هرگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاکم و مراجع صلاحیتدار محل اقامت خویش مطرح کنند، احکام این محاکم یا مراجع در ایران اجراء نمی ‌ شود مگر آنکه دادگاه صلاحیتدار ایرانی این احکام را بررسی و حکم تنفیذی صادر کند.

تبصره ـ ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور در کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران به درخواست کتبی زوجین یا زوج با ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیـتدار که با پیشنهـاد وزارت امور خارجه و تصویب رئیس قوه قضائیه به کنسولگری‌ها معرفی می‌شوند امکان‌پذیر است. ثبت طلاق رجعی منوط به انقضای عده است. در طلاق بائن نیز زوجه می ‌ تواند طلاق خود را با درخواست کتبی و ارائه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیتدار فوق در کنسولگری ثبت نماید. در مواردی که طلاق به درخواست زوج ثبت می ‌ گردد، زوجه می ‌ تواند با رعایت این قانون برای مطالبه حقوق قانونی خود به دادگاههای ایران مراجعه نماید. »

ولی تجربه گروه وکلای پارسای نشان می دهد که بهترین کار این است که زوجین یا هر کدام از آن ها که مقیم خارج از کشور می باشند برای یکی از آشنایان یا اقوام خود وکالت در طلاق ارسال کنند تا از طریق وکالتنامه طلاق و با مراجعه به وکیل، رای طلاق توافقی از دادگاه خانواده اخذ شود و طلاق ثبت رسمی در محضر شود.

وکلای گروه پارسای سالهاست که به صورت حرفه ای و مستمر در زمینه دعاوی خانوادگی و به ویژه خدمات برای هموطنان خارج از کشور فعالیت دارند. توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر به سایت اصلی ما به نشانی http://parsaylawyers.com مراجعه کنید یا با تلفن های زیر تماس حاصل کنید.

عزیزان خارج از کشور می توانند مستقیما با گرفتن مشخصات یکی از وکلای دفتر برای ما وکالت در طلاق در یکی از کنسولگری های ایران در خارج از کشور تنظیم کنند و با پست ارسال کنند تا پیگیر مطالبات حقوقی یا ثبت طلاق ایشان باشیم.

وکیل طلاق برای ایرانیان مقیم خارج      09122547699 – 09127923611 – 44963487 – 44033677

 

مراحل اداری طلاق توافقی را توضیح دهید

همانطور که از نام طلاق توافقی بر می آید در این نوع طلاق زوجین بایستی اول بر سر اصل جدایی و طلاق به توافق رسیده باشند و سپس برای اموری چون مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزندان نیز توافق حاصل کرده باشند. در این خصوص می توانند توافقنامه ای را تنظیم نماید که البته ضروری هم نیست زیرا مهم ارائه توافقات نزد قاضی یا مشاور دادگاه می باشد.

پس از توافق زوجین متقاضی طلاق، با عنایت به این که امکان ثبت رسمی طلاق بدون رای دادگاه ممکن نیست، زوجین یا وکلای آن ها برای ثبت دادخواست طلاق توافقی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و با ارائه مدارکی چون عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه و کارت ملی و اسکن آن ها توسط کارمندان دفاتر خدمات قضایی امضاء الکترونیک دادخواست را ثبت می کنند و بدین ترتیب گام اول از سیر مراحل ثبت طلاق توافقی انجام می شود.

مراحل اداری طلاق توافقی با ارجاع دادخواست و تعیین شعبه ادامه می یابد برای اطلاع از شعبه رسیدگی کننده یا می بایستی صبر کرد تا پیامک از دادگاه ارسال شود و یا می توان به سایت عدل ایران قسمت پیگیری دادخواست مراجعه کرد و با درج کد رهگیری دادخواست و شماره ملی خود از شعبه رسیدگی کننده مطلع شد.

معمولا مراحل حقوقی طلاق توافقی در دادگاه های خانواده به صورت فوق العاده و بدون تعیین وقت انجام می شود البته بعضی از شعب هم تفاوتی بین پرونده ها قائل نمی شوند و وقت رسیدگی تعیین می کنند و از انجام آن خارج از نوبت پرهیز می کنند. توصیه می شود در خصوص رویه دادگاه ها در مورد طلاق توافقی، در شهری که هستید از وکلای شهر خود سوال نمایید چون در عمل هر شهری و حتی هر شعبه ای رویه خاص خود دارد آنچه در این جا گفته می شود رویه دادگاه های خانواده تهران است.

پس از ارجاع به شعبه زوجین یا وکلای آن ها می بایستی مرحله مشاوره و حضور نزد قاضی و صورتجلسه توافقات را انجام دهند که مهمترین مرحله برای طلاق توافقی است. اگر زوجه دوشیزه باشد، دادگاه ایشان را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی کند و اگر دوشیزه نباشد و یائسه (بالای 50 سال) هم نباشد، آزمایش و گواهی بارداری ضروری است. در بعضی مجتمع های قضایی تهران آزمایشگاه تاسیس شده است که زوجه می تواند در همان جا آزمایش مربوطه را انجام دهد و جواب را دریافت نماید. در غیر این صورت بایستی به یکی از آزمایشگاه ها یا بیمارستان های دیگر مراجعه کند و جواب آزمایش بارداری را به دادگاه ارائه نماید.

بعضی از شعب دادگاه خانواده فقط جواب آزمایش را برای ثبت طلاق در محضر الزامی می دانند و نیازی به ارائه به دادگاه نیست. پس از تکمیل شدن پرونده، رای طلاق توافقی که گواهی عدم امکان سازش نام دارد صادر می شود. مرسوم است که زوجین یا وکلای ایشان در دفتر دادگاه می نویسند که نسبت به آن اعتراض ندارند تا بتوانند علاوه بر رای، قطعیت آن را به جهت اجرای صیغه طلاق اخذ نمایند.

پس از صدور رای، 3 ماه فرصت برای مراجعه به دفتر رسمی طلاق وجود دارد و این آخرین مرحله ثبت طلاق توافقی است.


وکیل طلاق توافقی در تهران و کرج        09122547699 – 44033677 – 44963487 – 09127923611

افزایش تعرفه ثبت طلاق توافقی از مهر 96

پس از این که دادگاه در خصوص درخواست طلاق توافقی زوجین، گواهی عدم امکان سازش صادر می کند. زن و شوهر متقاضی طلاق 3 ماه فرصت مراجعه به دفتر رسمی طلاق دارند. دفاتر رسمی طلاق همچون دفاتر رسمی ازدواج، حق الزحمه و تعرفه خاص خود را دارند در حال حاضر با توجه به افزایش تعرفه ثبت طلاق، هزینه ثبت طلاق توافقی حدود 350 الی 550 هزار تومان می باشد که با توجه به اختلاف انصاف سردفتران طلاق متغیر می باشد.

با توجه به این که برای ثبت طلاق بر طبق قانون و شرع حداقل دو شاهد عادل نیازمند است و این موضوع با توجه به تلخی طلاق و کدورت خانواده ها برای بعضی از زوجین دشوار است بعضی از دفتر های رسمی طلاق با گرفتن مبلغی اضافه تر، اسامی دو نفر از اعضای دفتر یا معتمدین را به عنوان شاهد در سند طلاق درج می کنند. اما مبلغ دقیق طلاق توافقی بر طبق بخشنامه تعیین تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق شماره 125056/96 مورخ 96/4/25 ، 400 هزار تومان است و 40 هزار تومان هم از متقاضی به جهت واریز به حساب بانک مرکزی اخذ می شود. در مجموع با احتساب هزینه اوراق تعرفه ثبت طلاق 445 هزار تومان خواهد بود. دریافت هر مبلغی مازاد آن از سوی دفاتر طلاق تخلف محسوب می شود.

هزینه تهیه رونوشت ثبت نکاح یا طلاق هم 30 هزار تومان می باشد.


وکیل طلاق توافقی در غرب تهران     44033677 – 09122547699 – 09127923611

جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 12 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند.
ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 20 عصر می باشد.
مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد.

آدرس:
تهران- فلکه دوم صادقیه -آیت اله کاشانی- نرسیده به مهران- پلاک 91 ساختمان مهر- طبقه 4 واحد 13

تلفن تماس:
44963487 -44033677
09122547699
09127923611

وب سایت اصلی گروه وکلای پارسای با مجموعه ای از دانستنی های حقوق خانواده:
http://parsaylawyers.com
Designed By Erfan Powered by Bayan